Izbori 2020

CINS: REM ne objavljuje sve podatke iz monitoringa predizborne kampanje u Srbiji

REM u svojim izveštajima ne objavljuje sve podatke do kojih dolaze u monitoringu predizborne kampanje, prenosi danas CINS.

REM ne objavljuju pojavljivanje državnih funkcionera u programima televizija tokom kampanje, a u izveštajima ne pipe ni da li se o učesnicima kampanje govori pozitivno, negativno ili neutralno.

To je jedan od razloga zbog čega se iz izveštaja REM-a može steći pogrešan utisak da je opozicija na TV stanicama predstavljena jednako kao vlast, smatra Zoran Gavrilović iz BIRODI-a.

CINS podseća da je monitoring REM nedavno ukazao da je opozicioni Savez za Srbiju, koji bojkotuje izbore, prisutniji u medijima od vladajuće Srpske napredne stranke.

To je tako izgledalo jer je REM u monitoring uključio i kablovske televizije N1 i Novu S na koje predstavnici vlasti nisu želeli da dolaze.

Drugi razlog je to što REM prilikom monitoringa izborne trke beleži pojavljivanje stranaka i njihovih predstavnika u posebnim, predizbornim TV emisijama u kojima je vreme uglavnom podjednako podeljeno.

Ipak, CINS kaže da služba REM-a beleži i sve druge sadržaje u kojima se pojavljuju predsednik Srbije Aleksandar Vučić i drugi visoki funkcioneri – od informativnih do zabavnih emisija, ali se ta vremena ne računaju u izveštajima.

Tako se, na primer, u Dnevniku Radio televizije Srbije od 30. maja SNS ne pojavljuje u predizbornom programu, ali je zato javni servis Vučićevom posetom jednom gradi lištu posvetio skoro tri minuta, od čega su njegove izjave trajale dva minuta i 14 sekundi.

S druge strane, 10 drugih učesnika kampanje je u predizbornom programu predstavljeno sa ukupno tri minuta i 42 sekunde.

Član Saveta REM-a Slobodan Cvejić je rekao da ne zna zbog čega stručna služba nije predložila da svi podaci budu u izveštajima, ali ipak smatra da su podaci u nedeljnim izveštajima REM relevantni, mada nisu kompletni – između ostalog jer ne prikazuju ukupno vreme koje su na televizijama dobili svi učesnici kampanje.

Cvejić je za CINS rekao da očekuje da se svi podaci objave u završnom izveštaju, posle izbora.

Zoran Gavrilović iz Biroa za društvena istraživanja (BIRODI), organizacije koja vrši nezavisni nadzor nad izveštavanjem televizija, smatra da su izveštaji REM-a neprecizni, jer ne odražavaju stvarno predstavljanje aktera u izbornom procesu, te mogu stvoriti pogrešnu sliku da je opozicija jednako kao vlast predstavljena na TV.

Slobodan Cvejić iz Saveta REM-a ocenjuje da je izveštaj nepotpun iz još jednog razloga:  jer se ne objavljuje da li su stranke i njihovi predstavnici predstavljeni negativno, pozitivno ili pak neutralno, do čega dolazi jer stručna služba REM-a nema ni ljudi, ni resursa.

Gavrilović smatra da izveštaji bez takvih podatka ne oslikavaju realno stanje rada medija u predizbornom procesu, a „samo merenje vremena ne znači ništa“.

„Ton (izveštaja – negativno, pozitivno ili neutralno) nam pomaže da vidimo da li mediji ostvaruju svoju funkciju u izbornom procesu, ili su sredstvo promocije, propagande i odmazde, ili su sredstvo koje pita političare, istražuje, podseća i pita u ime građana“, rekao je Gavrilović.

Po podacima BIRODI-ja, od kada su počeli pregovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima, „ton izveštavanja“ o Vučiću se menja: „On je dalje dominantan akter, ali mu se ton ‘smanjuje’ „.

Opada trajanje priloga u kojima je predstavljen pozitivno, raste trajanje priuloga u kojima je predstavljen neutralno, ali i dalje jako malo ili nema priloga u kojima je predstavljen negativno, rekao je Gavrilović.

CINS je i ranije pisao o radu REM-a, te i o tome da je Savet REM-a ignorisao nalaze svojih stručnih službi da bi opravdao kampanju TV Pink i Studio B, a objavio je i dugo skrivani izveštaj o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine, pipe na sajtu.

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste komentarisali

Vaš komentar

Send this to a friend